onsdag 15 juli 2020

Alla har krav, jag också

Ibland får jag höra att jag inte ska ställa krav, det är dåligt för affärerna, jag håller inte med. Alla affärsidkare begär att kunder till dem, ska ha en viss profil. Att uppföra sig snyggt och efter reglerna, är ett grundkrav för att bli serverad på de flesta matställena. Är du oförskämd, stökig, bråkar eller gör det otrevligt på annat sätt, då åker du ut, eller hur!?

Den som är otrevlig eller nedlåtande, eller visar prov på hänsynslöst beteende. Den uppfyller inte min kundprofil. Om man inte kan vara hövlig och visa respekt ens vid den första kontakten, då har jag anledning att misstänka att man dessutom har andra egenskaper, som inte passar den sortens kund som jag vill ha. Jag är alltid på min arbetsplats, mitt kontor är där du träffar mig. Ta alltså hänsyn och uppför dig, förstör inte min arbetsmiljö. Om du inte sköter dig då åker du ut, bort från min kundlista och är obefintlig som prospekt.

Jag vet inte hur alla arbetar, men jag tror att många sexarbetare kan vara förmycket kundorienterade. Man måste inte böja sig både framåt och bakåt samtidigt, man måste sätta gränser. Både för sin egen skull och för kundens. I början gjorde jag inte det och visst fick jag knulla och självklart kom också pengarna, men till vilket pris!?

Vissa dagar kände jag mig inget bra alls, eftersom jag kände att jag gav efter för mycket. Jag horade som det heter, reade ut mig själv till den som ville ha mig. Det höll självklart inte i längden och det var tur att en av mina idag bästa väninnor, som hade arbetat i branschen ett bra tag redan. Tog mig åt sidan och gav mig en intensivkurs i att sexarbeta med stolthet. Hon lärde mig hur man måste göra för att känna sig värdefull och hur jag borde vara mot dem som ville köpa mina tjänster. Det är tack vare henne, som jag idag är den självständiga och smått bitchiga sexarbetaren, som ställer krav på alla mina kunder.

I början var jag imponerad av hur bra min mentor, för det är hon, lyckades. Och hur hon hade en lång rad kunder som stod på kölista, för att få hyra hennes tjänster. Jag undrade hur hon lyckades och hon svarade enkelt ”krav, jag ställer ovillkorliga krav”. Hon krävde att hennes kunder respekterade henne och insåg att det var hon som sålde om hon ville och att de fick köpa om hon tyckte att de var värdiga henne. Nu är förstås min mentor och bästa vän aktiv inom en annan del av sexarbete än jag, hon är dominatrix och i hennes avdelning är respekt för henne en grundläggande förutsättning.

Men även om man inte arbetar med att dominera, måste man ändå ställa krav som sexarbetare. Alla kvinnor måste göra klart att vi vill ha respekt, annars får vi ingen av dem som inte respekterar oss. Av dem som tycker att vi är lägre varelser, smuts som man kan trampa på och missbruka. Dessa finns och det är genom att ställa krav, som man slipper dem. Man slipper hamna i situationer där man märker att man har sålt sin tjänst till en som kommer att missbruka den och kanske få en att må psykiskt dåligt.

Vill du till exempel ge en GFE, då ska du vara som den flickvän som du skulle vilja vara. Kräva den respekt som du vill ha och ge tillbaka det som du får. En sann GFE ger du först om du ger kunden, det den är värd. Då gör du att kunden anstränger sig för att tillfredsställa dig och du kan njuta av arbetet samtidigt. Får du inget, då ska du inte ge. Men det gäller redan från början, när första kontakten tas. Var sexarbetare först och bli GF när det verkar som om kunden är värd det. Då har du efterliknat verkligheten. Han visar uppskattning och intresse, du svarar med att visa att du tycker om det du ser och ger mer av dig själv. På så sätt blir det enligt vad jag har upplevt, en bra upplevelse för både näringsidkare och kund. Plus att en bra upplevelse oftast gör det lättare att få ännu en och till sist en fast kund.

Genom mitt sätt att kräva respekt, redan från början, kanske jag tappar någon kund. Men eftersom jag inte vill ha med oförskämda och potentiellt våldsamma kunder att göra, tar jag det med lugn. Jag har nämligen upptäckt att män tycker om kvinnor som värderar sig själva högt och inte ger sig till vem som helst, det får dem att känna sig speciella. Och är det inte just det som affärsverksamhet går ut på, vad du än säljer! Att kunden ska vara nöjd, samtidigt som du själv är det!? Nöjda kunder är bra kunder, de kommer tillbaka och de som vill ha klass på det som de betalar för, är kräsna män. Jag är en kräsen kvinna som tillfredsställer kräsna män.

Kram

/Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stolt

  Då var det titeln igen, hur får man det att inte låta cringe!? Ordet är könsneutralt men alla vet att det är skrivet av en kvinna, vilket ...