fredag 7 augusti 2020

Jag dissar sexköpslagen

Jag arbetar inom världens äldsta yrke, som dels går ut på att ge människor utlopp för sina lustar men mest att hjälpa dem att stå ut med sin tråkiga vardag. Eller som en av mina kunder gör ”ibland lyxar jag till det”. Den skaffar sig en guldkant på ett annars grått och trist liv som partner och ena föräldern till tre barn. Barn som älskar sin honom och som blir älskade tillbaka. Gift med en kvinna som inte står ut med att se hans ansikte. Där har vi äktenskapets förbannelse och en stor anledning till att jag aktar mig för den sortens sexarbete.

Att dag ut och dag in leva med en annan människa, för att man antingen ska ha någonstans eller att bo, pengar att köpa mat för och klara sig genom dagar och nätter. Jag har dissat det till förmån för frihet, att inte behöva tycka det är äckligt att ligga med någon som jag inte älskar längre. Kunna säga tack men nej tack, till den som jag inte vill ha. Somliga säger att min titel är hora, jag tycker tvärt om att hag arbetar och gör ett viktigt arbete, jag är en sexarbetare.

Jag ser människor när dom är svaga och ledsna, behöver omtanke och kärlek. Jag pratar med män som vill gå men vet att dom kommer att förlora kontakten med sina barn. Män som älskar sina kvinnor men som inte får kärlek tillbaka. I ett desperat försök att rädda förhållandet, söker de sig till mig för att få utlopp för sina känslor och sin uppdämda sexualitet. Deras partners är hemma och förbannar det faktum att de måste dela säng med någon som de har tröttnat på. De ”spelar tennis” två gånger i veckan och ger sitt extraligg det som jag ger den som gör allt för att vara dem till lags. Men som blir dissas hela tiden. Räddningen är att kontakta mig och fråga om jag kan ge dem en GFE, ge dem ömhet och närhet, den som de annars inte får.

Jag har redan skrivit ett inlägg om hur tacksamma dessa horor borde vara, för att jag och mina kolleger finns. Så att de slipper äcklas av att behöva knulla med den som ser till att de har mat och tak över huvudet och föder deras barn. Att lägga upp sig för att rädda tillståndet att bo, möjligheten att äta och ståta med ett medlemskap i något exklusivt sällskap. Det är i sanning att hora. Jag arbetar, jag ger dem vad de vill ha eftersom de behöver det, jag ger dem till och med den känsla som de inte får av den som de älskar. Och mina kunder vet att jag gör det för pengar, men jag anstränger mig noga för att dom ska glömma av att dom har en session med en sexarbetare. Jag ger dem deras GFE, deras frihet att göra vad de vill inom vissa gränser och jag gör dem nöjda med livet.

Jag dömer inte mina kunder om de inte knullar perfekt eller om dom kommer för tidigt, jag klagar inte. Jag påminner dem inte om det nästa gång de är med mig, eftersom jag inte behöver göra det. När kunden är klar, är vårt samarbete över. Till nästa gång de behöver min tjänst. Men varje gång får de uppleva samma sak hos mig, tillfredsställelse och att känna sig tillräckliga. Och när dom kommer hem till ett kärlekslöst förhållande kan de stå ut genom att tänka på mig, skriva till mig och prata av sig, berätta om sina sorger, jag ger mina kunder en verklig GFE, en GF som finns där och skickar omtänksamma svar och lyssnar på den de har haft sex med.

Men får jag något erkännande, tycker människor att jag gör något bra!? Nej, istället försöker man på alla sätt förstöra det för både mig och mina kunder genom att kriminalisera ett mänskligt behov, det att få älskas och älska. Man hittar på en lag som ska göra det lättare att komma åt världens äldsta yrkeskår och försvåra det för oss sexarbetare att tjäna vårt uppehälle.

Sexköpslagen är den hiss!? Nej. Är den diss!? Ja! Gör den skada!? Ja! Hjälper den någon!? Nej! Stoppar den brottslighet!? Nej. Skapar den brottslingar!? JA! Det är faktiskt så illa att Sveriges lagstiftare genom sexköpslagens införande har lyckats kriminalisera staten som tjänar pengar på olaglig verksamhet, genom att kräva en del av sexarbetares inkomst i skatt.

Att tjäna pengar på att någon annan säljer sexuella tjänster, är redan förbjudet och var det också innan sexköpslagen kom till. Att tvinga någon till att sälja sex, till exempel trafikera människor från ett land till ett annat (s.k. trafficking) för att tvinga dem att utföra ett arbete åt en, är också förbjudet. Så den eventuella skada som en som säljer sex till en sexköpare råkar ut för, kommer inte av att de säljer sexuella tjänster. De kommer i så fall av att de är tvingade att sälja sex av någon som tjänar på att de gör det. Så sexköp är alltså inget brott som drabbar någon.

Stopp! Säger queerfeminister och moraltanter, kvinnor som säljer sex är utnyttjade och våldtas. De är nämligen tvingade att sälja sex och alltså måste de låta sig våldtas. Att till exempel jag och flertalet sexarbetare har valt att sälja sexuella tjänster, det finns inte på kartan. Vi anses oförmögna att ge samtycke till sex. Den evigt felaktiga bilden av kvinnan som alltid är offer för patriarkatet och sitt eget medfödda tillkortakommande målas upp.

Att sexarbetare inte bara utgörs av kvinnor och att sexköpare ofta är andra kvinnor som köper av både mig och män, det låtsas man inte om. Det skulle förstöra den fina feministiska tanken som ges uttryck genom en illa genomarbetat lag. Och i förarbetet till sexköpslagen står faktiskt att syftet med lagen, är att komma åt prostitution.

Det är många som köper denna maskerade omtanke om kvinnor som utnyttjas. Som om det inte räcker, blandar man in trafficking och i vissa fall prostitution av barn i salladen. Trafficking är ett eget brott med egna lagar som förbjuder det. Barnprostitution är ofta (men inte alltid) något som görs av andra för att tjäna pengar på barn, vilket också faller under lagen mot koppleri.

Anledningen till att jag satte en parentes efter barnprostitution, är att det inte alltid är andra som tvingar någon som är barn det vill säga under femton år att bli sexarbetare. Själv var jag till exempel tolv första gången jag sög av en kille och tretton när jag svalde den första satsen och knullade en man för pengar. Jag gjorde det frivilligt och det är möjligtvis något som går under moral och kanske gjorde sig mina första kunder skyldiga till sex med minderårig. Men våldtäkt var det inte och definitivt inte tvång. Så sexköpslagens inblandning av barnprostitution och obligatorisk förekomst av koppleri i samband med sexköp, den dissar jag.

Vidare bortser sexköpslagen och osynliggör alla HBTQ-personer, som köper och säljer sex. Man förnekar att HBTQ-människor har ett behov också och lagen är därmed, som jag skrev i ett tidigare inlägg heteronormativ.

Jag får sälja sex, det är legalt. Men min kund får inte betala mig (det kallas sexköp och är illegalt). Rimligtvis borde det då vara illegalt för mig att ta betalt, eftersom det är att tjäna pengar på en illegal handling (köpa sex). Men det är det alltså inte. Det är heller inte olagligt för staten att tjäna på min verksamhet att ta betalt av brottslingar, staten anser alltså inte att det är fel att tjäna pengar på att jag säljer sex. Hur skatten de tar in från mig, inte är koppleri, det får någon förklara för mig långsamt, eftersom jag anser att det är det.


Sexköpslagen strider mot rättsmedvetandet, den saknar konsekvenstänkande, rim och reson. Den skapar brottslingar som inte begår brott, men tillåter att staten åsidosätter kopplerilagen. Och den skapar i stort sett ett yrkesförbud inom sexbranschen. Jag är säker på att sexköpslagen dessutom strider mot de mänskliga rättigheterna.

Diss för sexköpslagen och ett hopp om att den rivs upp av någon vettig människa som vågar. Den ska inte omarbetas, den ska dö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stolt

  Då var det titeln igen, hur får man det att inte låta cringe!? Ordet är könsneutralt men alla vet att det är skrivet av en kvinna, vilket ...