måndag 10 augusti 2020

Kvinnor, sex och äldre män

 

Jag tänkte att jag skulle ha en titel på detta inlägg, som säkert skulle dra till sig läsare oavsett kön. Och jag tror att jag lyckades, du läser det ju! Mina funderingar idag ska röra sig kring det som det inte talas högt om, ja faktiskt pratar man inte om det alls nästan. Flickor och pojkar, kvinnor och män, vi har det alla. Begäret att känna sexuellt och bli berörda sexuellt. Sex är inte en siffra och sexualitet börjar inte vid en särskild ålder. Vi måste inse det, att alla har sexuella känslor. Vad de är och hur de visar sig är olika men vi har dem. Och det oberoende av ålder eller kön.

I den sekund som du kommer på att det känns skönt att ta sig på det speciella stället på kroppen, då har du börjat utveckla din sexualitet. Anledningen till att vi onanerar, beror inte på att andra gör det utan eftersom vi har upptäckt att det är skönt att ta på sig själv. Små pojkar går och drar i sin snopp, leker med den och vänder ut och in på sitt könsorgan och de gör det för att det känns bra, vi flickor gör det också. Vi rör vid dom ställen där det kittlar i kroppen och där det känns skönt, med tiden lär vi oss att ge oss den orgasm som vi vill ha.

Sexualitet börjar inte vid en speciell tidpunkt. Kvinnor i Sverige blir inte könsmogna när de fyller femton, inte vid arton i USA och inte vid fjorton i andra länder. Vi blir könsmogna när vi blir, vår sexualitet visar sig när den gör det. Det går inte att sätta en siffra på det. Det är bevisat att redan små barn har en sexualitet från början. Den är inte utvecklad och har inte fått sitt slutliga uttryck men sexuella är vi alla, även som små.

Vart vill jag komma!? Jo, jag vill växla in på ett spår som pratar om att uttrycka sin sexualitet. Är du under 15 i Sverige, då kan du inte visa den. Du förvägras oavsett kön att bejaka din sexualitet och ingen annan gör det heller, istället förnekas den. Konstigt nog är det kvinnors sexuella driv som pressas tillbaka längst tid. Det börjar när man är liten flicka och ska skyddas från sexuella upplevelser, trots att man vill uppleva sin egen blomning.

Jag själv var tolv när jag sög min första kuk och tretton när jag dels svalde min första sats och kände kuk i fittan för första gången. Och jag gjorde det eftersom jag var nyfiken på hur det kändes, jag kände för det. Jag ville ligga med min tre år äldre kompis, jag kände det i varje del av min kropp. Men jag var liten, för liten för att få känna sexuell tillfredsställelse, jag är ju kvinna och jag var liten tjej. Den unge mannen som var sexton, han hade rätt att känna, men inte med mig eftersom jag ansågs vara för ung.

Han gjorde sig skyldig till sex med minderårig eller våldtäkt, eller heter det ”utnyttjande av minderårig”. Jag vet inte. Men att vara förminskad och osynliggjord och få minderårig som identitet, sådant gör mig arg idag. En man anses alltså kunna ha sex frivilligt och dessutom tvinga mig till att ha samlag, men jag är en minderårig som inte vill ha honom!? Varför, varför är det alltid vi kvinnor som aldrig väljer, varför blir vi alltid valda, varför tar man för givet att vår kropp alltid tas ifrån oss av män! Vi har ingen talan. Vi är offer som inte får ha känslor. Kvinnans sexualitet ska låsas in och hållas borta, tills den är mogen att användas av män. Är det så!? Ska det vara på det sättet.

Det finns dom som säger att kvinnor förtrycks inom vissa sekter och att de inte får visa sig, sin sexualitet och hur stolta de är över att vara just kvinnor. Men det är definitivt inte bara i vissa religioner. Det genomsyrar samhället, detta sätt att se på kvinnors sexualitet. Kvinnor är offer, kvinnor kan inte bestämma när de vill ha sex och definitivt inte ta betalt för att låta män använda kvinnans sexualitet. Nej det är mannen som har valmöjligheter, kan ta för sig, kvinna och flickan bara ger och ger.

Äldre män som har sex med unga flickor, ses med avsmak eftersom det anses fult för en äldre man att ha sex med yngre kvinnor. Varför tänker ingen för en enda sekund att det är jag som var femton som valde att ha sex med en man som var trettio och att jag gjorde det eftersom jag var kåt!? Varför detta tjat om att män har valt, män tog oskulden, män hade sex med tjej…. Män, män,  MÄN!!!

Vi har faktiskt en egen vilja, en egen identitet, drömmar, begär och lustar. Sluta att förvägra oss rätten att vara lika kompletta som män alltid tycks få vara. Börja se det från vårt håll. Vi vill inte ha småpojkar, eftersom dom är osäkra, Vi vill ha en kuk som vet att den är inne i vår fitta och inte hålls av en hand som runkar den. Vi vill ha känsla. Det var i vilket fall som helst min tanke när jag hade sex med äldre män och jag vet kompisar som tänkte likadant. Vi var små kvinnor med utvecklad sexualitet, vi ville ha det som vår kropp krävde, vi ville komma hårt och känna män hålla om oss.

Nu håller säkert dom som fortfarande läser, på att kräkas eller sätta i halsen, så att ett litet extra ord är nog på sin plats, så att även ni förstår hur jag menar. Alla är sexuella och alla har sexualdrifter oavsett ålder. Det gör att en ung tjej självklart kan känna sig dragen till en äldre man, men det är alltid upp till den som är äldre att vara medveten om att alla inte är sexuellt kompatibla. Idag är jag vuxen men passar fortfarande inte ihop med alla män. Jag kräver respekt och jag vill att män ska ta hänsyn till vad jag vill. Det gäller även mellan andra kvinnor och män och det oavsett ålder. Man måste ta hänsyn och läsa av varandra. Inte förutsätta att en sexpartner gillar det ena eller andra.

Men man är inte inkompatibel bara för att någon i ett förhållande är äldre eller yngre. Hänsyn ska visas oavsett ålder, vilket betyder att också visa hänsyn till kvinnlig sexualitet. Det finns en passus i de mänskliga rättigheterna som säger att alla har samma rätt till frihet och sin värdighet. Har du någonsin tänkt på att det också betyder att alla har rätt till att få sin sexualitet respekterad!?

Kram

 

/Bella

2 kommentarer:

  1. Jo men visst är det sant det där med barn och sex. Själv strippade jag och granntjejen för varandra i pappas arbetsrum uppe i ett litet värmländskt samhälle, och jag var bara sju när vi flyttade därifrån så det sätter ju en ganska knivskarp övre åldersgräns för den upplevelsen. I samma samhälle hade jag också något som väl närmast får beskrivas som en (och min enda) homosexuella erfarenhet med en jämnårig kille. Infantilt och vi gick aldrig "hela vägen" (fast jag tror vi försökte, om mina dimmiga minnen av händelsen är korrekta).
    Och i låg och mellanstadiet var vi killar i klassen mycket intresserade av att se tjejerna nakna. Jag minns mycket väl hur min söta lågstadiefröken (som jag var hemligt förälskad i) daskade mig i stjärten när hon kom på mig i duschrummet med rumpan i vädret när jag låg på knä och tjuvkikade in tjejernas duschutrymme i springan under skiljeväggen mellan tjejernas och killarnas. (Och det är ett kärt minne hur jag generat vänder mig om, men allt jag möts av är frökens soliga och ack så förstående leende när hon tittar ner på mig.)
    Och vi småpojkar tisslade om hur någon av oss hade lyckats få en glimt av den första pubertetstjejen och hon hade fått en buske på muffen. Snacka om spännande nyheter.
    Så, visst, det där att barn inte skulle vara sexuella är bara nys och förmodligen vuxenvärldens försök att döva sitt eget dåliga samvete för någonting, oklart vad.

    Har dock lite avvikande åsikt på en punkt: Visserligen framställs det i dagens samhälle som att kvinnor alltid är offer, inte minst i sexuella sammanhang. Men det är en ren och skär lögn att männen skulle kontrollera eller på något vis bestämma över den kvinnliga sexualiteten. Vi ser jämt och ständigt hur kvinnlig sexualitet faktiskt uppmuntras och betraktas som något fint. Man säljer dildos på apotek, artiklarna om den kvinnliga orgasmen är legio i vecko- och kvällspress, man talar andäktigt om äldre kvinnor som åker på kärlekssemester till Gambia, feminister fittpysslar och mycket av kulturen handlar om att man skall "våga" prata om fittan och mens och höja dessa till skyarna.
    Samma sak gäller för övrigt fortplantningen, där man nu till och med gått så långt så att ensamstående kvinnor skall ha rätt till inseminering.
    Samtidigt görs allt för att begränsa och kontrollera mäns sexualitet och fortplantning. Sexköpslagen, samtyckeslagen, män framställs mer eller mindre regelbundet som sexualfixerade svin och den enda rättighet män egentligen har när det gäller fortplantning är att betala underhåll om någon kvinna nedlåtit sig till att ligga med dem och blivit gravid på kuppen.
    Kanske lite onyanserat, men kommentaren är lång nog som den är ändå, så jag stoppar här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du höll med mig när det gäller yngre sexualitet, det var mest det jag var ute efter att belysa, eftersom jag tycker att det verkar som om just kärlek eller sexuella förbindelser mellan äldre och yngre är lite tabu fortfarande. Jag har inga svårigheter att se hur det ändrar sig i och med att man nu tillåter i stort sett alla sexuella smaker. Det sägs ju att det ska vara tillåtet att älska vem man vill, då ska det självkart gälla äldre/yngre Yngre/äldre också.
      När det kommer till din åsikt att kvinnors sexualitet bejakas håller jag däremot inte med så myckwet, eftersom den av queerfemiismen porträtteras som har något med tepåsar av mensbindor och fittkonst att göra. Så jag tycker nog snarare att man har degraderat kvinnans person till att vara gjord av mensblod och fitta.
      Jag pratar inte om rätten till onani, jag menar att sexuella känslor till annan person inte kan vara fel och inte går att sätta ålder på. Sexuella interaktioner måste självklart paras med omsorg och försiktighet, respekt.

      Bella

      Radera

Stolt

  Då var det titeln igen, hur får man det att inte låta cringe!? Ordet är könsneutralt men alla vet att det är skrivet av en kvinna, vilket ...